piątek, 27 czerwca 2014

Ciasto architekta.






Upiec biszkopt jasny - grubszy. (z 4 jajek upiekłam)
Upiec biszkopt ciemny - cieńszy i po upieczeniu wyciąć w nim kieliszkiem kółeczka.
( z 3 jajek upiekłam)

Składniki:
1 l. mleka, 4 budynie waniliowe lub śmietankowe, 1 łyżka kakao, 2 kostki masła
( ja dałam 1,1/2 kostki masła), cukier do smaku.

Masa budyniowa:
Z mleka, cukru, budyniu ugotować - budyń i przestudzić. Masło utrzeć, dodając przestudzony budyń.
Masę podzielić na 2 części, do jednej dodać kakao.

Składniki:
50 dkg. serków homogenizowanych śmietankowych lub waniliowych, 2 galaretki czerwone,
3-4 banany ( ja użyłam brzoskwiń z puszki), 1 cytryna.

Masa serowa:
Galaretkę rozpuścić w 1 i 1/2 szklanki wody, gdy zacznie tężeć, połączyć z serkami homogenizowanymi
i wymieszać. Banany obrać, pokroić w plastry o grubości biszkoptu ciemnego i skropić
sokiem z cytryny.

Przełożenie ciasta:
Biszkopt jasny - masa ciemna - biszkopt z ciemnymi kółeczkami - w każde kółko włożyć kawałek banana - masa serowa -
wcisnąć w masę serową ciemne kółeczka - masa jasna - na wierzch polewa.
Zamiast bananów można dać inne owoce, np. brzoskwinie z puszki.

                 Smacznego!


Jest to jedna porcja ciasta, tak jak w książce. Blaszka którą użyłam ma wymiary 37 x 25 cm.
Górę ciasta wyłożyłam herbatnikami około 20 szt. i polałam polewą. Dołączam zdjęcia.
Przepis pochodzi z książki "Nowe przepisy" - siostry Anastazji.



8 komentarzy:

  1. Swietny przepis, a ciasto wyglada wspaniale!! Nie wiedzialam za bardzo,co tymi koleczkami, ale zdjecia cudownie mi to wyjasnily!! Dziekuje Halinko za super przepis, na pewno z niego skorzystam, bo to jest zupelnie cos innego i pieknie sie prezentuje. Pozdrawiam Cie serdecznie i zycze milej niedzieli:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo rany a miałam nie jeść słodkiego;) pyszotki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję:) Czasami do herbatki warto zjeść coś niecoś, np. zieloną proponuję do ciasta - lżej na żołądku.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie ! Ja niestety na diecie nie mogę takich pyszności, ale może zrobię dla rodzinki. Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję:) Nie jest taki ciężki. Ja także dużo nie jem, ale po obiedzie przy gościach kawałek zjem. Daję trochę mniej cukru, jak piekę dla siebie we wszystkich ciastach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś słodkiego do kawy lub herbaty w sam raz...

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś słodkiego do kawy lub herbaty w sam raz...

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację, kawałek ciasta i ciepła herbata wystarczy aby się trochę odprężyć :)

    OdpowiedzUsuń