niedziela, 15 grudnia 2013

Sernik korzenny.

Reniu - ciasto dla Ciebie.




Ciasto korzenne-składniki:
1/2 kost. margaryny (roztopić), 2 jajka, 25 dkg. cukru pudru, 200 ml. mleka, 1 łyżeczka sody,
40 dkg. mąki pszennej, 1,5 łyżki kakao i przyprawy do piernika.

Ciasto serowe-składniki:
1/2 kg zmielonego twarogu, 4 jajka, 1/2 szkl. cukru pudru, 1/2 kost. margaryny (roztopić),
2 łyżki budyniu waniliowego (w proszku), olejek waniliowy.

  1. Ciasto korzenne: rozpuścić margarynę, ostudzić. Jajka ucieram z cukrem, dodaję przesianą mąkę, sodę, kakao, mleko i przyprawę do piernika. Wlewam margarynę i mieszam wszystko razem.
  2. Ciasto serowe: margarynę rozpuszczam, studzę. Jajka oddzielam, białka ubić na sztywną pianę. Żółtka ucieram z cukrem, dodaję twaróg, budyń i  margarynę. Dokładnie wszystko wymieszać. Połączyć pianę z białek z masą serową.
  3. Blaszkę wykładam pergaminem. Włączyć piekarnik na 180*C.
  4. Wylewam ciasto korzenne na blaszkę - zostawiając 3-4 łyżki ciasta do dekoracji góry ciasta.
  5. Na to wylewam ciasto serowe, a na nie pozostawione ciasto korzenne (nakładać małą łyżeczką kleksy po cieście, wedle swojej fantazji). 
  6. Ciasto wstawić do piekarnika na 60 min.
  7. Po upieczeniu można posypać ciasto cukrem pudrem.


                  Smacznego życzę!


P.s.- do tego ciasta użyłam gotowego naturalnego serka- 2 opakowania (zmielonego, 1 op. 330g.).
Nie zwiększałam żadnych składników ciasta, ani nie zmniejszałam.
Jedynie do masy serowej dodałam,
cukier waniliowy do żółtek zamiast olejku. Użyłam blaszki o wymiarach 23 x 38 cm,
blaszka ma 4,5 cm.
wysokości i takie było wysokie ciasto. Zwykle ciasto piekę ok. 45 min. - to piekłam
50 min. w 180*C.
Ciasta ucieram w osobnych garnkach, dopiero łączę na blaszce.

Życzę smacznego - ciasto z korzenną nutą - polecam.  Przepis z gazety "Tina"- przepis czytelniczki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz