sobota, 10 października 2015

Babka "Eska".




Składniki :
20 dkg. mąki pszennej (ok. 1,5 szklanki), 9 dkg. maki ziemniaczanej (ok. 0,5 szklanki),
6 jajek, 20 dkg. cukru pudru (ok. 1 szklanka), stopiona kostka masła, 1 cukier waniliowy,
2 łyżeczki kakao, łyżeczka proszku do pieczenia, cukier puder do posypania.

Wykonanie :
Formę na babkę wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą.
Jajka ubić z cukrem, aż masa podwoi objętość. dodać oba rodzaje mąki - przesiewając przez sitko
i proszek do pieczenia, wymieszać. Nadal mieszając dodawać stopniowo masło i cukier waniliowy.
2/3 ciasta wlać do formy, a resztę ciasta wymieszać z kakao.
Ciemne ciast wylać na jasne, robiąc ozdobne zygzaki.
Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
Piec 45 - 50 min. w temp. 170*C.  Ciasto lubi wypływać ze środka ciasta podczas pieczenia,
dlatego ja piekę 50 min. w swoim piekarniku.
Ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem.
     Smacznego!



Taka mniej więcej kolejność. Średnica formy 21 cm. - wysokość 11 cm.

10 komentarzy:

  1. Wygląda baaardzo apetycznie :) Już sobie wyobrażam jak fantastycznie smakuje. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Mimo, że nie ma żadnych dodatków w środku, to ją lubię w smaku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawałek babki, kubek mleka... czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację :) Ale ja z reguły ciasto popijam zieloną herbatą .

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja ulubiona babka, smaczna i bez kremu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję :) Ja także taką właśnie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję :) Nie wiem czemu, ale smak zwykłej babki mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  8. Za babkami niestety nigdy nie przepadałam... :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję :) No cóż szkoda, ja tą lubię - jej smak plus herbatka :)

    OdpowiedzUsuń