czwartek, 4 sierpnia 2016

Ciasto z jabłkami i budyniem.




ciasto:
 3,5 szkl. mąki pszennej, 1 szkl. cukru, 20 dkg. margaryny (niecała kostka), 2 żółtka jajka,
1 całe jajko, 3 łyżki śmietany gęstej 12-18 %, 3 łyżki oleju, 3 łyżeczki proszku do pieczenia.

jabłka i budyń:
jabłka 6-7 szt. średniej wielkości, 1 litr mleka, 2,5 op. budyniu waniliowego ( + 5 łyżek cukru,
jeśli budyń jest bez cukru), cukier puder do posypania.  ( ja użyłam 3 szt. budyniu)

wykonanie:  
- Sypkie produkty razem mieszam, dodać pozostałe składniki, posiekać i wyrobić na gładkie ciasto.
- Podzielić na 2 części, jedną włożyć do lodówki a drugą rozwałkować do rozmiaru blachy
tj. 25x35cm. - ciastem wyłożyć dno blaszki.
- Jabłka obrać, oczyścić z gniazd i pokroić w ósemki. Kawałki ułożyć na cieście ściśle obok siebie.
- Z powyższych składników ugotować budyń wg. wskazówek na opakowaniu.
- Gorący budyń wylać na jabłka, zapełniając każde wgłębienie.
- Drugą część ciasta rozwałkować jak poprzednią i wyłożyć na budyń.
- Piec na złoty kolor 40-45 min. w temperaturze ok. 180 st. ( u mnie termoobieg)
- Po wystygnięciu posypać cukrem pudrem.



Polecam, bo sprawdziłam. Zdjęcia z mojego wypieku. Ciasto pochodzi z tego bloga.
Jedynie zmniejszyłam cukier w budyniu, ale radzę pozostawić całość. I drugim razem upiekę
w tem. 170 %,  bo mój piekarnik trochę mocniej przypieka.
Reniu dla ciebie ten przepis :)

                                                 Smacznego!

2 komentarze:

  1. Jakie smaczne ciasto. Na pewno będę tu zaglądać.pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :)Wpisuję tu przepisy, które sama często piekę i domownikom smakują. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń